Ready for take off?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eveline Dam - WaarBenJij.nu Ready for take off?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eveline Dam - WaarBenJij.nu

Ready for take off?!

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

24 April 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ready for take off?!
Daar gaan we dan! Nadat de tranen rijkelijk hebben kunnen vloeien en van iedereen afscheid is genomen, lopen we richting de douane. Boven bij de douane bleek je nog niet helemaal in niemandsland te zitten dus hebben we nog 10 minuten naar Gaston kunnen zwaaien haha. Uiteindelijk toch maar braaf onze handbagage op de band gelegd na een herhaaldelijk ‘uhuh-uhum’ van de meneer bij de douane. Even was het spannend want de tas van Jacqueline werd wel erg lang nagekeken. Maar gelukkig bleek het niks te zijn.

Toen we allemaal goed en wel door de douane waren, konden we al gelijk boarden. Ook dit ging heel snel en om 18.40 zaten we al in het vliegtuig terwijl deze pas om 19.30 zou vertrekken. Nadat dit alles zo soepeltjes was verlopen, kon je natuurlijk verwachten dat dit niet zo bleef. En ja hoor, achter ons kwam een familie met 3 kinderen. Opzicht geen probleem. Behalve dat deze kinderen ervoor zouden zorgen dat zelfs het hoogste volume knopje van het tv’tje niet hoog genoeg was om boven hun gekrijs en gehuil uit te komen.
Uiteindelijk toch nog goed aangekomen in Istanbul waar onze overstap naar Kuala Lumpur zou plaatsvinden. Deze vlucht verliep prima en na 9 uur vliegen, konden we eindelijk voet zetten op Maleisische bodem.
Het vliegveld was enorm, je moest zelfs met een treintje naar de bagagehal en de paspoortcontrole! Gelukkig zonder kleerscheuren door de douane gekomen en vervolgens met de trein naar KL Sentral waar we opgehaald zouden worden. In de taxi naar het hotel al meteen de Petronas towers gespot en al een beetje een indruk kunnen krijgen van de stad. Eenmaal in het hotel, waar ik eindelijk een beetje rust dacht te vinden, kwamen er opeens allemaal aziaten op me af om op de foto te gaan haha! Nu weet ik ook hoe het is om beroemd te zijn haha, grapje.
Aangekomen op onze kamers werden we gelijk overvallen door het uitzicht. Op de 20e verdieping heb je hier namelijk een heel mooi uitzicht op de Petronas towers! Op deze manier hoef je het hotel niet eens uit ;). Uiteindelijk zijn we toen toch nog even gaan eten en daarna lekker gaan slapen!
Zaterdag werden we wakker met het zonnetje. Nadat we hadden ontbeten en ik mijn nieuwe simkaart éindelijk had geïnstalleerd zijn we een stukje gaan rondlopen. Uiteraard waren we al meteen verdwaald. Gelukkig kwam daar een Maleisische meneer aangelopen die ons had zien zoeken. Hij hielp ons verder op weg. De Maleisen zijn allemaal ontzettend vriendelijk en helpen je overal mee.
Na een stukje gelopen te hebben waren we al doorweekt van het zweet… toch even wennen die temperaturen. Na een 2 uur gewandeld te hebben zijn we weer richting het hotel gelopen aangezien ik naar mijn appartement zou gaan kijken. Midden in Little India ligt het appartementencomplex waar ik zal gaan wonen. Dat wordt dus veel curry’s eten haha.
Nee, ik denk dat ik niets te klagen heb met een zwembad op het dak en een fitnessruimte daarnaast ;).
Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar het hotel om ons even om te kleden en wat te gaan eten. Ik had die avond namelijk meteen al een huisfeestje van mijn appartement en de dresscode was, hoe kan het ook anders :P, oranje! Toen ik vervolgens weer terug ging naar het appartement heb ik voor het eerst in mijn leven kennisgemaakt met een Uber taxi! In eerste instantie wist ik niet goed wat ik er van moest denken maar het blijkt echt de uitvinding van de eeuw haha! Ontzettend handig in een stad als dit. Voor nog geen €2 euro ben je aan de andere kant van de stad!
Het feestje was erg gezellig! Alleen maar Nederlanders en foute Nederlandse muziek. Op deze manier hoef ik Nederland tenminste niet zo veel te missen ;). Toen de beveiliging op de stoep stond zijn we door gegaan naar de Havana, een club, midden in het bruisende centrum van Kuala Lumpur. Kortom ik heb meteen een goede vuurdoop gehad :P. Rond 3.00 gaan de meeste tentjes hier dicht dus toen was het tijd om naar huis te gaan. Ook al was het serieus 100 meter lopen, álles wordt hier met de taxi gedaan omdat het veiliger en makkelijker is.
Zondag, ietsjes later dan gepland, zijn we met de Hop On Hop Off bus geweest om een beetje een beeld van de stad te krijgen. Zo’n 3 uur lang reden we langs alle hotspots van de stad. Erg leuk om te doen, vooral omdat je voor jezelf dan een beetje een beeld hebt waar alles nou is. ’s Avonds zijn we nog gaan uiteten voor Astrids verjaardag en hebben we de avond goed afgesloten bij de Italiaan.
Morgen gaat het avontuur bij HmsHost/Dewina Host beginnen. Nieuwe dingen blijven altijd spannend maaar ik ben ready for take off!
I keep you posted!

Liefs uit KL

  • 25 April 2016 - 13:06

    Anniek:

    Hey eefie!

    Super leuk om te lezen dat alles zo goed is gegaan en je direct al een leuk feestje hebt gehad!
    Succes vandaag op je 1ste werkdag

    xxxx kusjes uit Vilt

  • 25 April 2016 - 13:18

    Pia Prudon:

    Hallo Eveline,
    al goed geacclimatiseerd lees ik ! Ik hoop dat het met Jacqueline en Astrid ook zo is.
    Vandaag dus je vuurdoop op het werk. Als je niet te moe bent als je dit leest, horen we graag hoe het is geweest. groetjes, van de Veldstraat.

  • 25 April 2016 - 23:21

    Vie:

    Hee lieve eef!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!
    Wauw een zwembad en fitness, super chill! Hoe is het eten daar?
    Zag de foto's van het feestje op fb, super leuk!
    Heel veel succes verder en ik blijf je verslagjes lezen!

    Heel veel liefs,

    Vie

  • 30 April 2016 - 16:56

    Jacqueline:

    Heij Eefke,

    Es ste dit lees bin ich alweer toes in boskai. Ut waor un hiele gezellige week, ver hubbe genote.
    Auch um te zien boe ste noe woens en werreks, en dat ste daor vast en zeker diene draai geis vinde.
    Nogmaols hiel vaol succes de koumende tied en via deze blog kinne ver diech volge.
    Groete en dikke poen.

    Jopie en mammm

  • 02 Mei 2016 - 10:06

    Monique:

    Hoi Eveline,
    Blij dat jullie goed zijn aangekomen, heel veel succes en geniet ervan.

    groetjes en drei dikke poenen,
    Monique en Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

De avonturen van een food innovator in Kuala Lumpur!

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 3268

Voorgaande reizen:

21 April 2016 - 15 Augustus 2016

Stage HMS Host KL

Landen bezocht: